“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Momenze: Krevní pouto (Mercy Thompson #2)

on sobota 13. října 2012
AUTOR: Patricia Briggs
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Blood Bound (Mercy Thompson #2)
TAGY: urban fantasy, paranormální, kožoměnci, vlkodlaci, upíři, fae

ANOTACE:

V dnešní době vládne světu věda, která zakazuje upalování, topení nebo veřejné lynčování čarodějnic. A průměrný zákona dbalý občan se naopak nemusí bát příšer ve tmě. Někdy lituji, že nejsem průměrný občan… Mercy Thompsonová má přátele na hlubokých místech – a v temnotě. A teď jednomu z nich dluží laskavost a souhlasí, že pomůže příteli Stefanovi předat vzkaz jednomu z upírů. Ale tento upír není obyčejný – a stejně tak démon, který v něm přebývá…

UKÁZKA
 Šoupla jsem peníze zpátky k němu. "Schovejte to. Zrovna teď jsem na Adama dost naštvaná, takže bych vám ráda řekla pár věcí." Obzvláště s Honey na doslech. "Nemusíte mě citovat, ale pravda je, že na panovačného mužského posedlého pocitem, že musí mít vše pod kontrolou, je to zatraceně fajn chlap. Je čestný, štědrý a tvrdě dře. Je dobrý otec. Je věrný svým lidem a stará se o ně. Nezní to jako materiál na dobrý příběh, ale to je vaše věc, ne moje. Pokud hledáte na Adama Hauptmana špínu, ušetřím vám práci. Žádnou nenajdete."
 Nevím, jakou reakci jsem očekávala, ale rozhodně ne tu, které jsem se dočkala. Ignoroval peníze na pultu, naklonil se blíž a vnikl tak do mého osobního prostoru.
 "Je dobrý otec?" zeptal se naléhavě. Z tváře mu zmizel falešný úsměv. Cítila jsem, že jeho úzkost zvítězila nad vztekem. 

• • •
(Bez spoilerů) 



PŘÍBĚH: Další dobrodružství, další dílky do velké skládačky Mercy Thompson. Tentokrát se tématicky soustředí na upíry, takže se čtenář dozví více o Stefanovi a jeho klanu a to prostřednictvím opravdu vydařené zápletky. Řekla bych, že v porovnání s předchozím dílem, je tento drsnější, nebezpečnější a celkově se autorka pohnula o kousek dopředu. Dostalo se i na ten milostný trojúhelník, ale naštěstí oproti akci stále v menším poměru.

POSTAVY: Jak už jsem zmínila, v druhém pokračování dostává více prostoru postava upíra Stefana, který se v Měsíční písni mihl na pár okamžiků. Můžu říct, že na mě udělal opravdu dojem. Dostane se i na životní útržky ostatních, na nichž musíte ocenit, jak se Briggsové podařilo realisticky zachytit jednotlivé postavy, které prostě nepůsobí jako přes 'kopírák'.


STYL PSANÍ: Jednou z předností stylu Briggsové je právě ona lehkost a svižnost, které pohánějí čtenáře ve čtení, což je skvělé obzvláště při akčních pasážích. Mnohdy jsem ani neměla pocit, že něco čtu, ale že se mi děj sám přehrává pře očima. Rozhodně se nemusíte bát, že byste narazili na hluchá místa, kdy byste nejradši knihu odložili. 


SLOVO ZÁVĚREM: Pokud se vám líbila Měsíční píseň, můžu se vám zaručit, že ani Krvavé pouto vás nezklame. Více boje, více nebezpečí, více upírů, více peripetií v Mercyině milostném životě. Na této sérii se mi v podstatě líbí, že každý z dílů je uzavřeným příběhem a proto by mohl obstát i jako samostatná kniha. Autorka zatím předvádí urban fantasy skutečně v lichotivém světle a já osobně věřím, že tomu nebude nadále jinak.

• • •

MOJE HODNOCENÍ: 5/5

ZDROJE: 1

2 komentářů :

E_V_E řekl(a)...

táto séria vyzerá naozaj dobre 8)

Kacennnka řekl(a)...

Stefan! Stefan! Moje oblíbená postava... :) Jasně, sice ho mám ráda hlavně kvůli tomu, jak moc má on rád Scooby-Doa, ale stejně... :) Prostě Stefan! <3 Bohužel mě štve, že není ve všech dílech. :) A mimo to, jsem moc ráda, že se ti tenhle díl taky líbil. :)

Okomentovat